e-ikamet Sistemi Tanıtımı Yapıldı

Malatya İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından e-ikamet Sistemi tanıtımı yapıldı.

Malatya İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından e-ikamet Sistemi tanıtımı yapıldı.
08-10 Eylül 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilen tanıtım toplantısının son gününde İnönü Üniversitesi Hoca Ahmet Yesevi Toplantı Salonu'nda yabancı öğrenci ve velilere e-ikamet sistemi tanıtım sunumu yapıldı. Tanıtım toplantısında bir konuşma yapan İl Göç İdaresi Müdür Vekili Atilla Kölük, Göç İdaresi'nin 18 Mayıs 2015 tarihi itibarıyla 81 ilde, İl Göç İdaresi Müdürlükleri vasıtasıyla hizmet vermeye başladığını açıkladı. Yeni uygulamaya giren "Göç-Net" sistemi hakkında bilgi veren Kölük, kapalı sistem intra ağının sıfırdan kurulmuş bir sistem olduğunu, sistemin sadece yazılım değil, donanım özelliklerini de içerdiğini belirtti.

Göç İdaresi Müdür Vekili Atilla Kölük, "Bu sistem ile ilk ikamet başvuruları ve uzatma talepleri için sistemsel iyileştirmeler yapılmıştır. İkamet iznine ilk defa başvuracaklar ile ikamet izni türleri arasında geçiş yapacaklar için merkezi randevu sistemi, mevcut ikamet izni türü değişmeksizin sadece ikamet iznini uzatacaklar için ise e-uzatma sistemi geliştirilmiştir. Merkezi randevu sistemi ile ilk başvuru ve geçiş başvuruları için ilk veri girişi il göç idaresi müdürlüklerine gelinmeden yabancı tarafından elektronik olarak yapılmaktadır. Yabancıya, İl Müdürlüğüne gelmesi gereken tarihi seçme imkanı sunulmakta ve başvurduğu ikamet izni türü için gereken belgeler başvuru formunda bildirilmektedir. e-uzatma ile de halihazırda ikamet izni bulunan yabancılar, il göç idaresi müdürlüklerine gelmeden, elektronik olarak ikamet izinlerini uzatabilmektedir. Böylece ikamet izinlerinin düzenlenmesindeki bürokratik işlemler önemli ölçüde azaltılmış, ikamet izni veri girişlerinde kaybedilen zaman en aza indirilmiştir" dedi.

Daha sonra Malatya İl Göç İdaresi Müdürlüğü Yabancılar Çalışma Grup Başkanı Ferhat Güzel, İl Göç Uzman Yardımcıları Bekir Şahin Almaz ve Bahadırhan Taşcı tarafından, e-ikamet sistemi tanıtımı ile ilgili sunum yapıldı. Ayrıca 20 Ağustos 2015 tarihi itibariyle hizmet vermeye başlayan Yabancı İletişim Merkezi (YİMER-ALO 157) olarak adlandırılan Acil Çağrı ve İletişim Merkezi'nin de tanıtımı yapıldı.

Kayıt: 9.12.2015
Güncelleme:21.12.2015
Paylaş


WS05